×
میز کار   پروفایل  

8 روش حل مشکل تنبلی در مطالعه

8 روش حل مشکل تنبلی در مطالعه

 

 ۱. گام به گام پیش روید

اگر احساس می کنید که بی حوصلگی و تنبلی در درس خواندن بر شما غالب شده است، انتظار نداشته باشید که یک مرتبه به یک فرد زبر و زرنگ تبدیل شوید. با تکنیک های مطالعه درست تکالیف یا برنامه ریزی درسی خود را مانند یک تقویم به چند بخش تقسیم کنید و بعد از انجام دادن، آن ها را تیک بزنید.

 2 . به دنبال انگیزه باشید

مهم ترین دلیلی که باعث می شود یک فرد اراده قوی برای انجام کار داشته باشد، داشتن یک انگیزه و اراده محکم است. 

 3. به جای تنبلی در درس خواندن به نتیجه کارتان فکر کنید

عمل و تلاش شما در نهایت دو نتیجه خواهد داشت. به جای اینکه فکر کنید درس خواندن چه منفعتی برایتان دارد، به این بیندیشید که اگر نخوانید چه آینده ایی در انتظارتان خواهد بود. گاهی رویارویی با حقیقت موثرتر از رویا بافی است.

 4. بر یک موضوع تمرکز داشته باشید

امکان دارد که گاهی اوقات مجبور باشید که چند درس را برای موعد مشخصی آماده کنید. در چنین مواقعی به جای اینکه همه کتب را در کنار هم مطالعه کنید، برای هر کتاب چند ساعت اختصاص داده و گام به گام پیش روید

5. شروع آسانی داشته باشید

گاهی تنبلی در درس خواندن به دلیل حجم بالای دروس است و ترجیح می دهیم که خود را خسته و در گیر آن نکنیم. توصیه می شود در چنین مواقعی ابتدا از کتب و مباحث مورد علاقه تان شروع کنید و هنگامی که احساس علاقه بیشتری کردید سایر دروس را بخوانید.  

 

6. هدف را بیش از حد بزرگ تصور نکنید

پر واضح است که برخی از اهداف بزرگتر از بقیه هستند و با تنبلی در درس خواندن برآورده نمی شوند. اما نباید هدف را آنقدر سنگین و بزرگ تصور کرد که دست نیافتنی به نظر بیاید و ترجیح دهید که به سمت آن حرکت نکنید. 

 7. کمال گرا نباشید

انتظارات نامعقول همیشه باعث سرخوردگی می شوند. سپس تجربیات تلخ به دلیل انرژی منفی، نیروی شما را کاهش می دهد. پس با دیدی معقولانه به توانایی هایتان هدف را مشخص و برای آن تلاش کنید.

8. از دوستان که تنبلی در درس خواندن دارند، دوری کنید

سعی کنید با افرادی ارتباط برقرار کنید که دغدغه تحصیل داشته باشند. چنین دوستانی به شما نیز تلاش را القا و از فضاهای نا امید کننده دور می نمایند

نویسنده:سمیرا فرجی

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.