×
میز کار   پروفایل  

چگونه در تابستان دهم و یازدهم را جمع بندی کنیم ؟؟

چگونه در تابستان دهم و یازدهم را جمع بندی کنیم ؟؟

مهمترین کارهای یک کنکوری در تابستان برای جمع بندی پایه دهم و یازدهم

⚫خلاصه نویسی 

 به معنای مختصر­نویسی عبارت­‌ها و جملات به زبان خود فرد پس از مطالعه کامل یک متن در جهت فهم و درک بهتر مطالب است.

همان­طور که همه ما می‌­دانیم خلاصه‌ نویسی در مسیر یادگیری و تثبیت مفاهیم در ذهن در دوران آمادگی برای کنکور  بسیار مفید و کاربردی بوده و بر میزان پیشرفت و یادگیری تاثیر بسیاری می­‌گذارد. باتوجه به این موضوع، اکثر افراد از اهمیت این عمل باخبر هستند ولی از شیوه اصولی و درست نوشتن آن آگاهی ندارند.

⚫سحرخیزی

پایبندی به برنامه درسی نیاز به انرژی و انگیزه دارد که این ها با سحرخیزی به دست می آیند، ساعات ابتدایی روز بهترین زمان برای یادگیری هستند، چون که بازدهی مغز در میزان حداکثری خود قرار دارد و از تنش های روزانه به دور است، پس هرچه در ذهن کاشته شود، به ثمر خواهد رسید.

🚫شب بیداری ممنوع

برای بیدار شدن در ساعات ابتدایی روز، می بایست شب را به خوبی استراحت کنید؛ کم خوابی بلای جان دانش آموزان کنکوری است و زحماتشان را به باد خواهد داد.

⚫دوری از فضای مجازی و موبایل

این موضوع به این معنا نیست که به کلی موبایل و فضای مجازی را از برنامه زندگی خود خارج کنید، بلکه باید محدودیت هایی را برای آن وضع کنید و تنها در ساعات خاصی به خود اجازه ورود به آن را بدهید تا وقتتان از دست نرود.

⚫تمرکز بر روی دروس

یک دانش آموز کنکوری نمی تواند انرژی و تمرکز خود را بر روی موضوعات مختلفی بگذارد، به عبارت دیگر نباید با یکدست چند هندوانه برداشت؛ درس خواندن را هدف اصلی خود قرار دهید و بطور کامل بر روی آن تمرکز داشته باشید.

⚫وسواسی نباشید.

دائم با خود سر اینکه چرا این درس را نمیفهمم، چرا درصدهایم اینگونه است و چرا کم خوانده ام نزاع نداشته باشید؛ با آرامش و اطمینان به خود مطالعه را دنبال کنید و با صبوری به خواسته هایتان دست پیدا کنید.درس های خوانده شده را در همان روز مرور کنید

مرور و تست زنی در روز خواندن درسنامه و یا دیدن آموزش، یادگیری را به حداکثر خود می رساند و مطالب را در ذهنتان تثبیت می کند؛ با این روش در صورت فراموشی مطالب، با نگاه به آن سریعا همه چیز را به خاطر خواهید آورد.

🚫مقایسه ممنوع

خود را با دوستان و همکلاسی هایتان مقایسه نکنید، بلکه خود را نسبت به شرایط قبلی خود مقایسه کنید؛ هر کس شرایط خاص خودش را دارد، پس از خود انتظارهای دورازخود نداشته باشید

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.